Nonverbální divadlo

In memoriam Zdenky Kratochvílové

Bohatý a soustavnou tvorbou naplněný život Zdenky Kratochvílové – čelné představitelky pantomimické klauniády – se uzavřel 22. 3. 2024 ve věku osmdesáti sedmi let. Stalo se tak symbolicky na Den mezinárodní pantomimy, 101 let od narození Marcela Marceaua. 

Radim Vizváry o well-beingu: „Já ani nevím, co pohoda je“

Tma a světlo, noc a den, nepohoda a pohoda. Vše, co na tomto světě existuje, je třeba vnímat ve svém kontextu a tím je i kontrast. Proto nelze vnímat duševní pohodu samostatně, ale jako součást našeho života, jehož integrální částí je i nepohoda, říká významný český mim, režisér a pedagog Radim Vizváry.

Stvoření světa aneb Ukolébání pantomimou

Pražské Divadlo BRAVO! se snaží pravidelným hostováním souboru Kozel ve fraku udržet místní tradici pantomimy. Sólové představení Vojtěcha Svobody nazvané po jedné z prezentovaných etud Stvoření světa doprovázela klasická kytara Lukáše Sommera. 

Temporary Collective na měsíc v divadle Ponec

Temporary Collective má za sebou premiéru inscenace GEO, uvedenou 7. října v rámci divadelního festivalu 4+4 dny v pohybu. Novinkou v repertoáru ale teprve započal jejich měsíc v divadle Ponec.

Mime Fest – Ruku v ruce kráčí spolu mim a klaun

Mezinárodní festival nonverbálního pohybového divadla Mime Fest se v Poličce konal již podvanácté. V současnosti jde ve středoevropském regionu o jednu z mála událostí mezinárodního rozsahu, která klade největší důraz na dialog pantomimy a klaunérie.

Česká pantomima v podání Radima Vizváryho zavítala do Tel Avivu

Úspěšné hostování na Tel Aviv Dance Festival má za sebou také Mime Prague, respektive přední představitel mimického divadla Radim Vizváry. Svou stálici Sólo uvedl 28. července a inscenaci pro nejmladší publikum Paperboy měl možnost zahrát hned dvakrát.

Pozorovat prázdný prostor v tekutosti divadelního času

Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze vydalo podnětnou publikaci divadelní teoretičky a pedagožky Katedry alternativního a loutkového divadla pražské DAMU Karoliny Plickové Pozorovat prázdný prostor s podtitulem Tři současné podoby autorského neinterpretačního divadla.