![Hommage a la vie, foto: Michal Hančovský](/fileadmin/foto_ND_3/Bohemia_balet_-_generalka_22-2-2015_-_SD_-Hommage_a_la_vie__Kristyna_Kodedova__Gaetan_Pires__Lenka_Marikova__Ales_Hanzlik__Jaroslav_Slavicky__Zuzana_Fikrova__Frantisek_Vlcek__640x427_.jpg)
Choreografie Všichni jsme stejní, a přesto jiní autorky Sylvy Nečasové je studií zdánlivé podobnosti a zároveň rozdílnosti lidí. Choreografka zkoumala především kanonický pohyb celků i individuální interpretaci jednotlivých tanečníků a vzájemnou návaznost těchto interpretací. Šimon Kubáň se pro motivy svého díla Oslabené zesílení inspiroval Shakespearovským sonetem č. 66 (známý první větou jako Znaven tím vším). Příběh mezi láskou a smrtí divákům předávají tanečník a dvě tanečnice ponurým, ale expresivním způsobem.
Mnohem optimističtější polemiku o životě, jeho smyslu a vývoji ukazuje choreografie Hommage a la vie autorky Berangère Andreo, která mimo jiné vytvořila pro Bohemia Balet inscenaci Petr Pan. Choreografie je v programu výjimkou i stylově, protože vychází z neoklasického tance. Poslední kus vytvořila dvojice autorů Ondřej Vinklát a Štěpán Pechar, kteří se pro svou choreografii inspirovala filmem Diktátor Charlieho Chaplina. Jejich Vnuknutí se rozehrává syrovými pohyby, prostou scénou a civilním oděvem devíti tanečníků. Téma choreografie je vážné a využívá i původní zvukovou nahrávku filmu, která apeluje na poselství rovnosti, svobody a lidského pokroku místo válek, nenávisti a bídy. „Jejich výraz a nasazení přenesly toto sdělení skutečně přesvědčivým způsobem, až diváky mrazilo v zádech,“ reagovala na choreografii Petra Dotlačilová z TA. Na reprízu celého programu mohou diváci vyrazit 8. června jako obvykle od 19.00 hodin.
Bohemia Balet je soubor úzce provázaný s Taneční konzervatoří hlavního města Prahy, tvořený čerstvými absolventy tanečních škol a studenty nejvyšších ročníků TKP, který spolupracuje s mladými i renomovanými domácími a zahraničními choreografy. Jeho poselstvím je vytvářet most mezi tanečním vzděláním a profesní praxí. Choreografie zahrnují taneční styly od ryzí klasiky po současný tanec, a to zejména v posledních sezonách, kdy jsou ke spolupráci zváni mladí choreografové, z nichž mnozí jsou sami někdejšími absolventy školy. Soubor je stálým hostem na scénách Národního divadla. V současné době se těší přízni publika především představení baletu Petr Pan (J. N. Howard, B. Andreo) a Carmina Burana (C. Orff, I. Kubicová). Zdroj: Bohemia Balet
Josef Bartos
Thank you for your thoughts. One got stuck in my mind – that passion makes us different from AI. Just yesterday I read…I am a dance critic. I am a member of an endangered species