DOT504 a SKUTR uvádí novou inscenaci s názvem TWINE
zprávy
Za dobu svého působení si DOT504 vytvořil nezaměnitelnou tvář tanečního fyzického divadla. Jeho dva kmenoví tanečníci – Lenka Vágnerová a Pavel Mašek – se rozhodli oslovit známou autorskou dvojici SKUTRu Lukáše Trpišovského a Martina Kukučku, kteří tak budou pokračovat ve stylu a specifičnosti žánru, který DOT504 představuje. Jako host se dále představí herec Petr Vančura. Projekt by měl ukázat splétání lidských osudů v současné společnosti, které s sebou nesou humorné i smutné příběhy našeho života. Na scéně prý budou k vidění nevšední až absurdní scény, které nás během života provázejí a s kterými se snažíme vyrovnávat, řešit je anebo je přímo vytěsnit ze své mysli.
Autorská představení SKUTRu kombinují tanec, pohyb, akrobacii, loutky, projekce, lightdesign, text a zvuk a dala by se jedním slovem označit za multižánrová či cross-over. Jsou inspirována buď daným tématem nebo místem vzniku anebo lidmi, kteří na něm pracují. Vznikla tak představení inspirovaná internetovou komunikací, představení, která čerpala z andersenovských témat, představení o tradicích nebo inspirovaná novým cirkusem apod. (mj. Nickname, Understand, Malá smrt, La Putyka). Kromě volné autorské tvorby režírovali Martin Kukučka a Lukáš Trpišovský také na předních českých scénách (Národní divadlo v Praze, Divadlo Na zábradlí, Švandovo divadlo, Divadlo Petra Bezruče či HaDivadlo) a v zahraničí – Pozoriště FDU v Bělehradě (Srbsko) (Neograničené linije / Borderless Lines, 2008) a Lubuski Teatr im. Leona Kruczkowskiego w Zielonej Górze (Polsko) (Teraz Na Zawsze, 2009 a Spigel im Spigel, 2010), Mezinárodní festival Miasto v polské Legnici (Wojskowy Dom Kultury, 2009)
Lenka Vágnerová
(na fotografii v inscenaci Mah Hunt) studovala Hudební akademii múzických umění v Praze (HAMU), obor taneční pedagogika pod vedením Doc. Ivanky Kubicové. V současné době je členkou souboru DOT504, účinkuje v inscenaci La Putyka souboru Cirk La Putyka a ve francouzském souboru Brumachon-Lamarche CCNN v Nantes. Spolupracovala s mnoha choreografy a soubory u nás i v zahraničí, například: Claude Brumachon-Benjamin Lamarche CCNN Nantes (Francie), Liz King D.I.D. Dance Company (Rakousko), Veronika Riz (Itálie), Jan Kodet (Česká Republika), Barbora Krýslová-Grainer (Německo), Bratislavské divadlo tanca – Daniel Ezralow, Bill Young (USA), Norman Douglas (UK), Torzo Ballet (Slovensko), atd. Pedagogicky působila a působí v různých tanečních souborech, na workshopech, školách, festivalech u nás i v zahraničí, např.: Norrdans (Švédsko), Laterna magika, HAMU,Taneční konzervatoř v Brně, Praze i Ostravě, Elledanse (Slovensko), Dance Perfect, Pro Art Festival, Taneční centrum Praha, Pražský komorní balet, Gdanski Festival Tanca (Polsko), atd.
Získala ocenění za interpretaci na festivalu Tanec Praha 2005, Nokia Dance Award 2003, nominaci na Cenu Thalie v roce 2003, 2005 a 2010.
Jako choreograf vytvořila pro taneční soubor DOT504 inscenace Mah Hunt která získala cenu diváka na České taneční platformě 2011, Perfektní den a Proposition. Dále vytvořila choreografii pro projekt Quadrans souboru Elledanse v Bratislavě a Nikdy krásný zpěv pro taneční skupinu ME-SA atd. Vytvořila i řadu choreografií a pohybových spoluprací pro činoherní divadla, např.: Shakespearovské slavnosti, Národní divadlo, Městská divadla pražská, Klicperovo divadlo, Jihočeské divadlo, Divadlo Kladno, atd.
Pavel Mašek
Pavel Mašek vystudoval sociální a kulturní antropologii na Filosofické fakultě Západočeské univerzity v Plzni. Jako tanečník spolupracoval s Jozefem Fručkem a Lindou Kapetaneou, Thomasem Steyaertem, Antonem Lachkým, s maďarským choreografem Puttó – Isztvan Juhos, s Liz King, se skupinou nového cirkusu Cirk La Putyka a dalšími. Věnoval se capoeiře pod vedením profesora Pacocy. Pavel byl nominován na cenu za nejlepšího tanečníka roku 2009, v rámci festivalu Tanec Praha, a v roce 2011 na festivalu Česká taneční platforma.
Petr Vančura
Herec Petr Vančura stanul na profesionálním jevišti v čase studia pražské Divadelní akademie múzických umění, neboť na scéně Divadla Disk hrál v Erbenově Kytici nebo v představeních, jakými byly původní Havlíkův a Suchého muzikál Elektrická puma nebo Balada o velkém kostlivci, v němž dostal příležitost zahrát si titulní postavu. P. Vančuru ale bylo vidět i na jiných divadelních jevištích, např. Klubu Roxy či Studia Ypsiolon. P. Vančura není obsazován jenom do alternativních divadelních rolí, ale občas je vidět i v dramatičtějších a pro divadlo klasičtějších rolích, k nimž lze zařadit Ivana z Dostojevského Bratrů Karamazových či postavu detektiva Hercula Poirota z představení Orient Express. V současné době je P. Vančura členem pražského alternativního divadla Alfred ve dvoře, kde jej můžeme vidět například v autorském představení Zlatý Diviš v roli profesionálního v.i.p..
Více na www.nod.roxy.cz. Zdroj: NoD, Skutr
Diskuze
Přidat komentářMOST POPULAR
-
A Canadian Evening at Sadler’s Wells, ruled by Crystal Pite
Reviews -
In Mayerling, Everyone is a Victim. And the Audience Enjoys It Immensely
Reviews -
Tanz im August 2024 – An Archipelago of Corporeal Thoughts
Reports -
Call for papers for the Dance Context Journal 2025: Identities in Dance
News -
Brigittines International Festival 2024 - A Dance Festival with Poetic Ambitions
Reports
Josef Bartos
Thank you for your thoughts. One got stuck in my mind – that passion makes us different from AI. Just yesterday I read…I am a dance critic. I am a member of an endangered species