Fantom opery se vrací na scénu Státní opery
zprávy
Představení bude dirigovat stejně jako při premiéře v roce 2008 dirigent Pavel Šnajdr. Autorem výpravné scény, které dominují malované kulisy, je scénograf Martin Černý. Spolu s kostýmní výtvarnicí Ľudmilou Várossovou vytvořili scénu a kostýmy již pro Labutí jezero.
Námětem pro balet se stal román Fantom opery Gastona Lerouxe. „Kniha má nosný děj, který se dá převést do taneční formy. Zároveň mi přišlo zajímavé inscenovat příběh ze zákulisí operního domu právě ve Státní opeře. Lákalo mě právě to, že Fantom je pohádka a umožňuje pracovat s fantaskními motivy a dramatickými zvraty. Divák by se neměl ani chvilku nudit,“ uvedl choreograf a režisér inscenace Libor Vaculík.
Příběh diváka zavádí do baletního světa, kdy tajemný Fantom zasahuje ze svých katakomb do příprav baletu Giselle v pařížské Opeře. Zkušená primabalerína Charlotta se při zkoušce zraní a vedení souboru nezbývá, než nabídnout její roli mladičké baletce Christině. Ta nabídku přijímá a její výkon nadchne nejen diváky a hraběte Raoula de Chagny, ale především Fantoma, který je ochoten udělat pro svou lásku Christine cokoliv. Nespoutané vášně, žárlivost a spalující plamen lásky přivedou v dramatickém finále všechny tři hrdiny do bodu, odkud není návratu.
Roli Christiny Daaé ztvární Zuzana Hvízdalová, tajemného Fantoma Richard Hlinka. Raoula de Chagny zatančí Martin Gebauer, komickou roli Charlotty Iva Zahradníková. Oba představitelé hlavních rolí se na premiéru těší a vzájemnou spolupráci si pochvalují. „Sice většinou tančím s vyššími tanečníky, než je Richard, ale tento balet je neoklasický, a důležitější je, že Richard je skvělý partner a tančí se mi s ním výborně,“ komentuje Zuzana Hvízdalová.
Balet Fantom opery s filmovou muzikou a výpravnou scénou je určen pro zpestření repertoáru Státní opery a bude uveden pouze ve čtyřech reprízách. -lt- Foto: Irena Vodáková
Diskuze
Přidat komentářMOST POPULAR
-
Message from Marianela Núñez on today's International Dance Day
News -
Anne Teresa de Keersmaeker faces accusations of psychological terror of her troupe
News -
Dance Audiences Grow as Dramatic Funding Cuts Arrive – French Spring Season
Reports -
Corps de Ballet Power! Premiere of Overture at the Berlin Staatsoper
Reviews -
New Dance Context Journal 2024 Opens the Topic of Dance in Public Space
News
Josef Bartos
Thank you for your thoughts. One got stuck in my mind – that passion makes us different from AI. Just yesterday I read…I am a dance critic. I am a member of an endangered species