Festival TANEC PRAHA 2013 - 11. dubna začal předprodej vstupenek
zprávy
Soubor Peeping Tom se představí v Hudebním divadle Karlín 26. a 27. června od 20 hod. s originální inscenací 32 rue Vandenbranden / Ulice Vandenbranden č. 32. Inscenace nás zavede do světa, ve kterém splývají hranice mezi snem a realitou. Uprostřed léta se ocitneme v zasněžené hornaté krajině vykreslené vizuálně velkolepým způsobem, který se až přibližuje vjemu filmového plátna. Jedním z inspiračních zdrojů tohoto díla byl film Shohei Imamura The Ballad of Narayama. Uvidíme neuvěřitelné fyzické výkony v poetickém režijním pojetí Gabriely Carrizo a Francka Chartiera, kteří jsou mnohaletými spolupracovníky známého vlámského choreografa Alaina Platela. „Všechno je zde tak opravdové, tak patřičné a tak nádherně zahrané,“ komentuje dílo francouzský deník Libération.
Druhou Událostí sezony bude 3. a 4. července od 20 hod. ve Státní opeře Praha hostování proslulého britského choreografa a tanečníka Akrama Khana s projektem DESH. Akram Khan pochází původně z Bangladéše a název desh znamená v místní řeči „rodná zem“. „Jedná se o fascinující, komplexní výtvarně-pohybové dílo využívající scénografie a nových technologií naprosto nečekaným způsobem. Silný a aktuální vzkaz rezonuje publikem v kontrastu s křehkou individualitou samotného Akrama na jevišti i v tisícových sálech,“ říká k projektu Yvona Kreuzmannová, ředitelka festivalu TANEC PRAHA. Intimní a velkolepé zároveň, takové je představení DESH, které zkoumá zranitelnost tváří v tvář přírodním silám a oslavuje odolnost lidského ducha při práci, ve snech, příbězích i v procesu transformace a přežití.
Akram Khan je renomovanou osobností Sadler's Wells Theatre a mj. také autorem choreografie pro zahájení letošních Olympijských her 2012 v Londýně. Inscenace DESH získala v roce 2012 britskou cenu Olivier za nejlepší představení v kategorii „new dance“ a sám Akram Khan obdržel v roce 2011 cenu ISPA Distinguished Artist Award. Více: www.tanecpraha.cz
Diskuze
Přidat komentářMOST POPULAR
-
A Canadian Evening at Sadler’s Wells, ruled by Crystal Pite
Reviews -
In Mayerling, Everyone is a Victim. And the Audience Enjoys It Immensely
Reviews -
Tanz im August 2024 – An Archipelago of Corporeal Thoughts
Reports -
Call for papers for the Dance Context Journal 2025: Identities in Dance
News -
Brigittines International Festival 2024 - A Dance Festival with Poetic Ambitions
Reports
Josef Bartos
Thank you for your thoughts. One got stuck in my mind – that passion makes us different from AI. Just yesterday I read…I am a dance critic. I am a member of an endangered species