Maďarský soubor pohybového divadla Kompánia se představí divákům Teatra NoD
zprávy
Projekt Bruno Schulz: Pojednání o figurínách je projektem založeným na mezinárodní spolupráci za finanční podpory Visegradského fondu – vedle Maďarska se na jeho vzniku podílel režisér a několik herců a hudebníků z polského One Poem Theatre po boku herců a výtvarných umělců ze Slovenska. Jedná se o velmi komplexní dílo, které atakuje všechny divákovy smysly. Komplexnost je ostatně vlastní nejen tomuto představení, ale i samotné osobnosti Bruna Schulze, polského rodáka, který po sobě zanechal nám nepříliš známé výtvarné i literární dílo plné sentimentu, vzpomínek, ale i lascivnosti a dráždivé erotičnosti předválečných salónů.
Představení souboru Kompánia slibuje být stejně takové, jako je Schulzovo dílo. Početný soubor s sebou přiveze představení „lehké, poetické, plné dráždivých zvuků a situací, zároveň plné zašlého sentimentu po starých dobrých časech a vzpomínek na tradice chasidských Židů a středoevropského předválečného milieu intelektuální bohémy“. Právě divácký zájem byl jedním z důvodů, proč se dramaturg Adam Halaš rozhodl soubor do Prahy pozvat: „Když jsme toto představení viděli poprvé, byli jsme si jisti, že ho chceme nabídnout i českým divákům. Z mnoha důvodů, ale pro mě jedním z těch hlavních je výsledný zážitek z představení, který si divák může vychutnat všemi svými smysly. Mimořádné je také, jakým způsobem celý soubor – čítající hudebníky, herce i výtvarné umělce – pracuje se scénou, která bude tvořena velkými haldami písku. Odvaha a ambicióznost celého projektu, který navíc divákova očekávání dokáže naplnit, mi imponovala a byla jedním z důvodů, proč jsem Kompánii k nám do Teatra NoD pozval.“
Videoukázka Do Teatra NoD se také vrací se svým vystoupením soubor Teatro Novogo Fronta. Ten připomene 20. dubna svou inscenaci Dias de Las Noches, se kterou v roce 2004 získali ocenění listu Scotsman na Edinburgh Fringe Festival. Zdroj: NoD
Diskuze
Přidat komentářMOST POPULAR
-
Coming from, going to: Akram Khan at 50
Personalities -
Biennale Danza 2024 — We Humans (and We Dancers)
Reports -
Dustin Klein’s schneeweisschen + rosenrot at Origen Festival: A Search for Balance
Reviews -
Tanz im August 2024 – An Archipelago of Corporeal Thoughts
Reports -
Brigittines International Festival 2024 - A Dance Festival with Poetic Ambitions
Reports
Josef Bartos
Thank you for your thoughts. One got stuck in my mind – that passion makes us different from AI. Just yesterday I read…I am a dance critic. I am a member of an endangered species