NANOHACH po dvou letech opět připomene svoji původní českou tvorbu
zprávy
„Nejsme uskupením kolem jedné choreografické osobnosti. Stejně jako poprvé před dvěma lety, i letos chceme zdůraznit českou choreografickou tvorbu. Zároveň nás motivují možnosti rozšířit program mimo divadelní black boxy do atypických prostor a exteriérů. To vše také i do dalších českých měst mimo Prahu,“ vysvětluje Honza Malík z NANOHACH.
Po Ostravě a Jihlavě v roce 2013 tak komplexně představí svoji tvorbu i v Plzni a Pardubicích. Nabídnou starší i zbrusu nové inscenace nejenom v klasických divadelních prostorech, ale zatančí i v Institutu intermedií nebo na zámeckých hradbách. V Plzni, kde je program NANOHACH ČESKY v DEPO2015 součástí projektu Plzeň 2015, se vydají do koupelny bývalého depa nebo na nově zrekonstruovanou Moving Station.
„Protože akce v roce 2013 byla programově různorodá a možná i proto měla dobrý ohlas, přicházíme s podobnou představou i letos. Přehlídka a oslava tancem má ukázat rozmanitost naší tvorby, podtrhnout tvůrčí práci a realizování myšlenek domácích choreografů a ryze českou tvorbu naší produkce,“ doplňuje Honza Malík.
Oproti roku 2013 dává soubor v rámci své oslavy příležitost nastupující generaci z Konzervatoře Duncan Centre. Do všech třech měst přivezou tři choreografie mladých tvůrců.
Novinky z dílny NANOHACH budou na pořadu hned dvě. Jednak nové představení Michala Záhory Devoid, jež vzniklo na základě reálných dopisů účastníků workshopu na rezidenci v rámci mezinárodního projektu Be SpectACTive! Další novinkou bude umělecko-vzdělávací projekt Dialogy, na kterém spolupracují choreografové Lea Švejdová, Marta Trpišovská a Michal Záhora s amatérskými tanečníky z Plzně a Karlových Varů. V každém městě proběhne pohybová dílna s následnou debatou, projekcí krátkých tanečních filmů ve spolupráci s Festivalem tanečních filmů a večerní veřejnou prezentací společné tvorby.
„Dialogy jsme zamýšleli jako rozhovor, jako setkání s lidmi, kteří se v tanci pohybují několik let. Tanec je pro ně denní potřebou, ale není přitom jejich profesí. Jde o spolupráci, umělecký dialog mezi nimi a tanečníky NANOHACH. Smyslem byla chuť poznat různé úrovně dialogu choreograf-tanečník-dospívající-dospělý. V počáteční teoretické rovině jsme netušili, kolika možností náš dialog dosáhne,“ přibližuje Honza Malík. „Nejpodstatnější je fakt, že koncepce této spolupráce je pro nás naprosto něco nového a nutno říci, že jeden z našich hlavních podporovatelů, hl. m. Praha, byl k němu slovy odborné komise velmi nedůvěřivý. Sledoval náš záměr jako jasný krok zpět. My to pochopitelně tak nevnímáme. Pokračujeme ve vlastní choreografické tvorbě, ale hledáme i nové směry a výpovědi, na úrovni jiné platformy. A ač by se to vzhledem ke spolupráci s neprofesionálními tanečníky nemuselo zdát, stále v profesionálních podmínkách. Ve výsledku při všech podzimních závěrečných dílnách a prezentacích konkrétních choreografií je pro nás důležité lidské setkávání s naší profesí a propojování, bez potřeby rozlišovat pro koho je náš obor profesí, pro koho nikoliv. Divák bude svědkem velmi čerstvého procesu a sběru,“ uzavírá Malík.
Divákovi, který se tanci aktivně nevěnuje, jsou přístupné hlavně večerní prezentace. Těm, kteří se tancem zabývají ve svém volném čase, je v jednotlivých městech nabízen celodenní program Dialogů.
Zdroj: Divadlo Ponec
Diskuze
Přidat komentářMOST POPULAR
-
Anne Teresa de Keersmaeker faces accusations of psychological terror of her troupe
News -
Coming from, going to: Akram Khan at 50
Personalities -
Zarhy’s Affect: Beyond the Binary of Ausencia and Presencia
Reviews -
“Dance is political. It’s about cultural identities and beliefs,” says Marco da Silva Ferreira, the choreographer of Carcass
Interviews -
Political and musical timings: Montpellier Danse 2024
Reports
Josef Bartos
Thank you for your thoughts. One got stuck in my mind – that passion makes us different from AI. Just yesterday I read…I am a dance critic. I am a member of an endangered species