Nebezpečné známosti – premiéra ND Brno
zprávy
V hlavních rolích na premiéře zatančí Jan Fousek a Ivona Jeličová. „Příprava Valmonta mi trochu připomíná práci na roli Rimbauda v Úplném zatmění,“ svěřuje se Jan Fousek, „Jsou to role, které byly zfilmované a kde se tudíž můžu hodně inspirovat po stránce herecké. V obou případech mi to hodně pomohlo. Nesnažím se ale kopírovat, beru to jako návod na cestu, kterou se ubírat. A stejně jako námět zaujal divadelníky i filmaře na celém světě, věřím, že i provedení ve formě taneční bude pro diváky přitažlivé a oživí náš repertoár.“
Příběh z prostředí šlechty, záletníka Valmonta, jehož jedinou zábavou je svádět ženy bez ohledu na city, vyšel poprvé jako román v roce 1782 a svou kritikou mravů a vztahů popisovaných společenských vrstev získal velkou pozornost. Podle románu vznikla divadelní hra (Christopher Hampton) a filmové adaptace, z nichž nejznámější jsou patrně francouzsko-italský film z roku 1959 (režie Roger Vadim a Gérardem Philipem), americko anglická produkce z roku 1988 (režie Stephen Frears s Johnem Malkovichem v roli Vikomta) a francouzsko-americká verze s názvem Valmont (režie Miloš Forman, Colin Firth).
Kryzstof Pastor (*1956) je ředitelem Polského národního baletu, má za sebou úspěšnou kariéru tanečníka i choreografa. Jako sólista tančil nejen v Polsku, ale také v lyonské Opeře nebo v nizozemském Het Nationale Ballet, kde se začal věnovat choreografii. Spolu s Hans van Manenem byl od roku 2003 domácím choreografem tohoto souboru, spolupracoval s Královským švédským baletem, Velkým divadlem v Moskvě a dalšími soubory v řadě zemí Evropy i např. v Austrálii a na Novém Zélandu. Zdroj: ND Brno, teatrwielki.pl Foto: Kristýna Šopíková
Diskuze
Přidat komentářMOST POPULAR
-
Message from Marianela Núñez on today's International Dance Day
News -
Anne Teresa de Keersmaeker faces accusations of psychological terror of her troupe
News -
Dance Audiences Grow as Dramatic Funding Cuts Arrive – French Spring Season
Reports -
Corps de Ballet Power! Premiere of Overture at the Berlin Staatsoper
Reviews -
New Dance Context Journal 2024 Opens the Topic of Dance in Public Space
News
Josef Bartos
Thank you for your thoughts. One got stuck in my mind – that passion makes us different from AI. Just yesterday I read…I am a dance critic. I am a member of an endangered species