Tamara Rojo, první sólistka Královského baletu v Londýně opouští po dvanácti letech řady tohoto prestižního souboru a od září 2012 nastupuje na pozici umělecké ředitelky Anglického národního baletu. Převezme tak tento soubor poté, co jeho stávající šéf Wayne Eagling oznámil v únoru svou rezignaci. John Talbot, předseda představenstva Anglického národního baletu k jejímu jmenování uvedl: "Těšíme se na další pokračování úspěšné cesty našeho souboru, jež pod uměleckým vedením Wayna Eaglinga před sedmi lety započala. Tamara může díky svému mezinárodnímu renomé a tvůrčí vizi navázat nové formy spolupráce jak se subjekty ve Velké Británii, tak po celém světě. Těší se také na to, že se bude podílet na uměleckém rozvoji mladých talentů v našem ansámblu, stejně jako na dalším profilování tanečníků, kteří již nyní dosahují té nejvyšší úrovně." Další plány souboru pro rok 2013 budou oznámeny později v průběhu letošního roku. Rojo projevuje svůj zájem o řízení a management v oblasti umění již dlouhodobě, namátkou jmenujme její účast na projektu DanceEast 2010, asistenci Karen Kain v Kanadském národním baletu či její členství v uměleckých radách organizací, jako jsou Arts Council East, Dance UK, ICA nebo Anglo-Spanish Society. Vedle své nové role umělecké ředitelky však bude se svým souborem vystupovat i na jevišti a pokusí se tak díky svému mezinárodnímu věhlasu dále rozšířit publikum Anglického národního baletu jak doma ve Velké Británii, tak i jinde ve světě. Tamara Rojo k tomu dodává: "Na čas strávený v řadách Anglického národního baletu vzpomínám velmi ráda a jsem pyšná, že se mohu vrátit právě k tomuto mezinárodně uznávanému souboru s jeho výjimečnými tanečníky a hlubokou tradicí ve zprostředkovávání baletního umění publiku. Obzvláště se pak těším na práci s mladými britskými choreografy, na posílení našeho kontaktu s diváky také v regionech a hledání nových uměleckých forem, které bychom mohli dále využít v naší práci." Přední sólistkou se Tamara Rojo stala právě v Anglickém národním baletu, kde její hvězdná taneční kariéra započala - The Times ji například po jejím výkonu v Louskáčkovi Dereka Deana nazvaly "Tanečním objevem roku". V roce 2000 pak nastoupila do angažmá v Královském baletu v Londýně, kde za dvanáct let mimojiné osvědčila i svou bezkonkurenční všestrannost, od jejího přesvědčivého ztvárnění klasických úloh v Labutím jezeře a Giselle, přes pozoruhodné interpretace "rodinného stříbra" Královského baletu - rolí Manon a Julie v baletech Kennetha MacMillana a Marguerite a Isadory Duncan Fredericka Ashtona až po současný evropský repertoár, jako je například Carmen Matse Eka. Jako první sólistka Královského baletu se divákům v Covent Garden naposledy představí v MacMillanově Princi ze země pagod, Bournonvillově La Sylphide a Birthday Offering Fredericka Ashtona. Zdroj: www.theartsdesk.com, www.roh.org.uk, www.dancing-times.co.uk
Novým uměleckým šéfem Anglického národního baletu byla jmenována Tamara Rojo
zprávy
Diskuze
Přidat komentářMOST POPULAR
-
Coming from, going to: Akram Khan at 50
Personalities -
Biennale Danza 2024 — We Humans (and We Dancers)
Reports -
Dustin Klein’s schneeweisschen + rosenrot at Origen Festival: A Search for Balance
Reviews -
Tanz im August 2024 – An Archipelago of Corporeal Thoughts
Reports -
Brigittines International Festival 2024 - A Dance Festival with Poetic Ambitions
Reports
Josef Bartos
Thank you for your thoughts. One got stuck in my mind – that passion makes us different from AI. Just yesterday I read…I am a dance critic. I am a member of an endangered species