Premiéra akrobatického představení MUTE
zprávy
„Základním výrazovým prostředkem Compagnie des Pieds Perchés je závěsná akrobacie na laně, ve které je vždy něco křehkého a nebezpečného. I to je důvod, proč tolik koresponduje s tématem - duševní nestabilitou a ztrátou sebekontroly,” odpovídají Stéphanie N’Duhirahe a Morgane Widmer na otázku, čím jsou prostředky akrobacie zajímavé pro zpracování tohoto tématu.
„Tvorbě MUTE předcházela řada rozhovorů s českými i zahraničními psychiatry, psychology i lidmi s psychickými poruchami. Během nich se ukázalo, že hranice mezi oběma světy jsou tenčí, než se na první pohled může zdát. Paradoxem světa šílenství a toho normálního je, že jsou oba stejně reálné. V bezpečném světě normality víme, co je za rohem. To v tom druhém světě neplatí. Proto je šílenství přitažlivé i odmítané zároveň – jako stav mysli, těla i duše, který se našemu porozumění se vymyká. Předěl mezi světem, který známe, a tím, ve kterém se nemáme čeho zachytit a který nedává smysl, je stejně ostrý, jako když při sledování televize zmáčkneme tlačítko MUTE: vypne se zvuk a zapne se ticho. Obraz je stejný,“ uzavírají autorky.
La Compagnie des Pieds Perchés byla založena v roce 2009 švýcarskými umělkyněmi Morgane Widmer a Stéphanie N’Duhirahe. Morgane Widmer absolvovala ESAC (Škola cirkusových umění v Bruselu), Stéphanie N’Duhirahe vystudovala École de cirque de Québec. Jejich představení (např. Foutaise, 2010; Le Poids du vide, 2013/2016; Vejce vejci, 2015) byla uvedena v Itálii, v Kanadě, ve Francii a v České republice (na festivalu Cirk-UFF v Trutnově, Letní Letné, v KD Mlejn, v Alfredu ve dvoře ad.). Nové představení MUTE bylo vybráno v otevřené výzvě, kterou každoročně vyhlašuje divadlo Alfred ve dvoře. Téma pro letošní rok znělo „Hry možných světů / Závrať z horizontů“.
Více na www.ciepiedsperches.com
Trailer zde.
Zdroj: Alfred ve dvoře
Diskuze
Přidat komentářMOST POPULAR
-
Anne Teresa de Keersmaeker faces accusations of psychological terror of her troupe
News -
Coming from, going to: Akram Khan at 50
Personalities -
Zarhy’s Affect: Beyond the Binary of Ausencia and Presencia
Reviews -
“Dance is political. It’s about cultural identities and beliefs,” says Marco da Silva Ferreira, the choreographer of Carcass
Interviews -
Political and musical timings: Montpellier Danse 2024
Reports
Josef Bartos
Thank you for your thoughts. One got stuck in my mind – that passion makes us different from AI. Just yesterday I read…I am a dance critic. I am a member of an endangered species