Premiéra Obsese Kateřiny Stupecké slibuje rozkrýt ty nejhlubší procesy přání a touhy
zprávy
Uplynulé dva roky se Kateřina Stupecká věnovala nabírání interpretačních zkušeností jako členka souboru DOT504 (inscenace 100 Wounded Tears, Manson) a Divadla bratří Formanů (Obludárium). Choreografie Obsese vznikla jako závěrečné magisterské představení na HAMU pod vedením Jana Kodeta.
A co znamená obsese pohledem choreografky? „Obsese je nutkavá myšlenka, kterou nechceme opustit, je to naše koření. Chceme ji mít, to je vše. Nic jiného není, neexistujeme ani my, pokud nežijeme naší obsesí. Není prostor, není čas, jsme utopeni ve svých hlavách zamotaní do sebe. Je nám dobře, protože nejsme. Naše já, naše kořeny nejsou, protože z těch jsme se už dávno vytrhli. Obsese není svět, ale jiná realita.“
Kateřina Stupecká ve své choreografii spojila tanečníky, kteří se obvykle nesetkávají a každý z nich přináší svůj osobní vklad: „Samotní tanečníci byli mou inspirací, jejich role je esencí jejich osobností přetransformovaná do nejvyššího stupně fyzického vyjádření“, vysvětluje Stupecká tvůrčí proces.
Po premiéře bude program pokračovat v nově otevřeném prostoru Studia ALTA, kde se uskuteční koncert skupiny Circus Problem.
Kateřina Stupecká na sebe výrazněji upozornila již v roce 2008 choreografií Da Capo, za kterou získala prestižní Cenu Sazky 2009 za „objev v tanci“ a zároveň Cenu Jarmily Jeřábkové. Její následný projekt Sunyata získal nominaci na Taneční inscenaci roku, kterou každoročně uděluje mezinárodní porota festivalu Česká taneční platforma.
Kateřina absolvovala v roce 2007 Konzervatoř Duncan Centre. Během studia se zúčastnila studijního pobytu na Fontys Dance Academy v Nizozemí, kde působila také jako pedagog současného tance. Dále absolvovala taneční stáž ve skupině Déja Donné (Simone Sandroni, Lenka Flory) v Itálii a ve Francii pod vedením Jeana Gaudina. Vytvořila několik vlastních choreografií (Like Glass, Da Capo, Prolog, Sunyata, Kašpar, Teorie Chaosu). Za Da Capo získala Cenu Jarmily Jeřábkové na Festivalu Nové Evropy 2008 a v roce 2009 a Cenu Sazky za objev v tanci. V roce 2011 získala choreografie Sunyata nominaci na nejlepší taneční inscenaci roku. Spolupracuje s Lindou Duškovou na divadelních představeních Nesladim, Absint, Doppler (Divadlo Disk). Pod vedením Davida Hintona vznikl taneční film s názvem Kašpar. Interpretačně spolupracovala s Fabrice Ramalingom /FR/, taneční skupinou NANOHACH, Jiřím Heřmanem - Rusalka/CZ/, Yoshi Oida – Smrt v Benátkách /JPN/, Janem Kodetem - Human Locomotion. Je členkou skupiny DOT504 v inscenacích 100 Wounded tears, Manson /CZ/ a členkou Divadla bratří Formanů – Obludárium - Petr Forman, Matěj Forman /CZ/ ad.
Zdroj: Studio ALTA
Diskuze
Přidat komentářMOST POPULAR
-
Message from Marianela Núñez on today's International Dance Day
News -
Anne Teresa de Keersmaeker faces accusations of psychological terror of her troupe
News -
Dance Audiences Grow as Dramatic Funding Cuts Arrive – French Spring Season
Reports -
Corps de Ballet Power! Premiere of Overture at the Berlin Staatsoper
Reviews -
New Dance Context Journal 2024 Opens the Topic of Dance in Public Space
News
Josef Bartos
Thank you for your thoughts. One got stuck in my mind – that passion makes us different from AI. Just yesterday I read…I am a dance critic. I am a member of an endangered species