![Kill de Bill, foto: Pavel Hejný](/fileadmin/foto_nd_2/kill_de_bill_foto_pavel_hejny_web.jpg)
„Zítřejší baletní premiéra Viktora Konvalinky a Tomáše Rychetského z uskupení DekkaDancers slibuje večer plný zábavy a humoru. Představení bude tvořeno pásmem tří tanečních výstupů: Kill de Bill, Umíněnost ztracených, Jakstohoven,“ dodávají zástupci DJKT. DekkaDancers je volné sdružení profesionálních umělců založené v roce 2009 tanečníky a choreografy Tomášem Rychetským a Viktorem Konvalinkou a fotografem a mediálním umělcem Pavlem Hejným.
Romeo a Julie, nejslavnější milostný příběh světového dramatu v choreografickém pojetí Libora Vaculíka se plzeňskému publiku představí 14. listopadu 2015 ve Velkém divadle. „Strhující hudba Sergeje Prokofjeva je pro tanečníky plochou, na níž prožívají bolestný příběh sotva vzešlé lásky. Síla Shakespearovy tragédie tkví i v zobrazení zhoubné lidské nenávisti - teprve zmar života dětí přinese usmíření mezi dvěma znepřátelenými italskými rody,“ dodávají zástupci DJKT.
Hučení, pískání, dupání - taková byla premiéra baletu Svěcení jara skladatele Igora Stravinského v pařížském Théâtre des Champs-Élysées v roce 1913. Legendární poprask při premiéře byl způsobený jak hudbou, tak revoluční choreografií Václava Nižinského. Od té doby se Stravinského Svěcení jara pokusila ztvárnit řada choreografů. Alena Pešková pojímá tento balet jako pohled na tvořícího skladatele, jeho milostný poměr s Madame Inspirací a jejich společné vize. Premiéra se uskuteční 16. ledna 2016 na Malé scéně.
Poslední premiéra sezony bude patřit baletu Carmen v nastudování Mária Radačovského a jeho premiéra se bude konat 19. března 2016 v Novém divadle. „Zkušený choreograf širokého rejstříku Mário Radačovský povede baletní soubor DJKT ke strhující imaginaci sebezničující lásky a své taneční obrazy nechá prodchnout nezvladatelnou silou živelné vášně,“ říkají zástupci DJKT. Hudba Georgese Bizeta inspirovala již řadu choreografů k tanečnímu ztvárnění dramatu. Za zmínku stojí například nastudování Rollanda Petita z roku 1949 nebo Carmen Suite kubánského choreografa Alberta Alonsa z roku 1967.
Zdroj: Divadlo Josefa Kajetána Tyla v Plzni
Josef Bartos
Thank you for your thoughts. One got stuck in my mind – that passion makes us different from AI. Just yesterday I read…I am a dance critic. I am a member of an endangered species