Severočeské divadlo roztančí legendy populární hudby - The Beatles a The Doors
zprávy
Igor Vejsada je osobností v baletním uměleckém světě dobře známou. Byl výrazným sólovým tanečníkem na své domovské scéně v Brně (dříve Janáčkovo a Mahenovo divadlo v Brně, dnes Národní divadlo Brno ). Sám pochází také z Brna. Jeho temperamentní a charismatické založení ho předurčovalo na role dramatické a emotivní jako např. Merkucio z Romea a Julie, Armen z Gajané, Šaman ze Svěcení jara, ale také na klasické, okořeněné humorem jako např. Puk z Noci svatojánské a role šašků v Labutím jezeře a v Popelce. Po této úspěšné a plodné části své taneční kariéry v Brně strávil dva roky v maďarském Györu u Ivana Markó, který zde navazoval choreograficky na svou éru sólového tanečníka u Maurice Béjárta - legendy francouzské i světové choreografie. Po dvou letech se vrátil do Brna, kde v baletu brněnského divadla založil soubor New Ballet Brno. Po roce přijal angažmá v Kibbutz Contemporary Dance Company v Izraeli. Opět po dvou letech se stal tanečníkem v Mannheimu v Německu.
V roce 1996 se stal šéfem baletu v Ostravě v Národním divadle moravskoslezském. Na svém místě je aktivním choreografem i dramaturgem. Principem je přitažlivý repertoár, který udržuje rovnováhu mezi klasikou a současným tancem pro široký okruh diváků. Igor Vejsada zahrnuje do své činnosti umělecké taneční aktivity jednorázově a tematicky zaměřené, např. happeningy a také projekty určené postiženým lidem, které přímo zapojí do scénické taneční aktivity. Jeho choreografie mají široký žánrový záběr, např. Tance Rudolfa II., The Beatles, Bílé sny, The Doors, Coppélia, Eva, Requiem (Ant. Dvořák), Romeo a Julie, Sněhurka a sedm trpaslíků a Zázrak v tichu ad. Aktivně také jako choreograf spolupracuje s ostravskou operou i muzikálem. Je členem mezinárodní taneční asociace CID-UNESCO a zasedá v mezinárodních porotách. Zdroj: SDOB
Diskuze
Přidat komentářMOST POPULAR
-
Message from Marianela Núñez on today's International Dance Day
News -
Anne Teresa de Keersmaeker faces accusations of psychological terror of her troupe
News -
Dance Audiences Grow as Dramatic Funding Cuts Arrive – French Spring Season
Reports -
Corps de Ballet Power! Premiere of Overture at the Berlin Staatsoper
Reviews -
New Dance Context Journal 2024 Opens the Topic of Dance in Public Space
News
Josef Bartos
Thank you for your thoughts. One got stuck in my mind – that passion makes us different from AI. Just yesterday I read…I am a dance critic. I am a member of an endangered species