![Coppélia: Ako Kondo a Andrew Killian, foto: Daniel-Boud](/fileadmin/foto_zahranici_balet_2/Coppelia_Ako-Kondo-Andrew-Killian_credit_Daniel-Boud.jpg)
„Coppélie vytvořená před 40 lety někdejší zakládající uměleckou ředitelkou souboru Peggy van Praagh společně se znamenitým divadelním režisérem Georgem Ogilviem je mimořádná především v tom, že se tvůrci snažili co nejvěrněji přiblížit literární předloze E. T. A. Hoffmanna,“ vysvětluje současný umělecký šéf David McAllister. „Naše Coppélie je tedy jiná než většina ostatních, které zdůrazňují onu rozkošnou loutkovou mechaničnost a bláznivou hravost příběhu. Hoffmannova pohádka je totiž temnější, dominují zde kouzla a čáry a práce s oživením mechanické bytosti Doktorem Coppéliem je prodchnuta jakousi znepokojivou, uhrančivou a zlou silou,“ dodává McAllister a pokračuje: „Zároveň tento příběh baletní tvůrci zarámovali do dožínkových slavností, které gradují svatbou Franze a Swanhildy. Tenhle kontrast mezi temnou magickou linií příběhu a bujarou atmosférou letní veselice funguje naprosto skvěle.“
Zdroj: Balet v kině
Josef Bartos
Thank you for your thoughts. One got stuck in my mind – that passion makes us different from AI. Just yesterday I read…I am a dance critic. I am a member of an endangered species