TANEC PRAHA zakončí představení Vertical Road
zprávy
O závěr festivalu se postará známý soubor Akrama Khana, choreografa, který v současné době působí ve Velké Británii, ale jeho rodinný původ sahá až do Bangladéše. Jeho nejnovější inscenace Vertical Road čerpající z východní filozofické tradice a kombinující prvky současného tance, bude uvedena 29. června v Hudebním divadle Karlín. Vertical Road je inspirována mystickou tradicí súfismu a dílem perského básníka a filozofa Rumího. Vizuálně inspirativní a duchovně pronikavá taneční inscenace odhaluje pozemskou přirozenost člověka, jeho rituály a důsledky jeho konání a stává se sugestivní taneční meditací o cestě člověka od pocitu tíže k zážitku milosti. Celé toto putování je umocněno podmanivou hudbou skladatele Nitina Sawhneyho. Nad uměním interpretů se tají dech, jsou zde prvky asijských tanečních technik v lámaných liniích nikdy nekončícího toku pohybu, momenty zklidnění vedoucí diváka k vnitřní sebereflexi, ale také působivé obrazy, které dlouho zůstanou zapsány v mysli. POSLEDNÍ VOLNÉ LÍSTKY k prodeji na pokladně divadla Ponec a Hudebního divadla Karlín.
Akram Khan je renomovanou osobností, která je oceňována zejména pro svou vitalitu a inovaci, jež vnáší do mezikulturní a interdisciplinární umělecké intepretace. Mistr klasického indického tance kataku a nositel řady ocenění v současném tanci neustále boří mosty mezi tradicí a inovací, mezi Východem a Západem. V minulosti spolupracoval mimojiné s Národním baletem Číny, francouzskou herečkou Juliette Binoche, primabalerínou Sylvií Guillem, choreografem a tanečníkem Sidi Larbim Cherkaoui, zpěvačkou Kylií Minogue, vizuálním umělcem Anishem Kapoorem a Antony Gormleym a v neposlední řadě také se skladateli Stevem Reichem a Nitinem Sawhneym. Zdroj: Tanec Praha Foto: Laurent Ziegler
Diskuze
Přidat komentářMOST POPULAR
-
Anne Teresa de Keersmaeker faces accusations of psychological terror of her troupe
News -
Coming from, going to: Akram Khan at 50
Personalities -
Zarhy’s Affect: Beyond the Binary of Ausencia and Presencia
Reviews -
“Dance is political. It’s about cultural identities and beliefs,” says Marco da Silva Ferreira, the choreographer of Carcass
Interviews -
Political and musical timings: Montpellier Danse 2024
Reports
Josef Bartos
Thank you for your thoughts. One got stuck in my mind – that passion makes us different from AI. Just yesterday I read…I am a dance critic. I am a member of an endangered species