V drážďanské Semperoper vystupuje dnes v titulní roli baletu Bajadéra jako host jedna z nejslavnějších současných klasických balerín Polina Semionova. V roli Solora tančí po jejím boku první sólista souboru a také jeden z našich neznámějších krajanů Jiří Bubeníček. Polina Semionova vystudovala baletní školu při Velkém divadle v Moskvě, její kariéra je ale spíš mezinárodní. V necelých osmnácti letech se stala nejmladší první sólistkou berlínské Staatsoper, když přijala pozvání baletního šéfa Vladimíra Malachova k účasti na turné po Japonsku. V roce 2011 soubor opustila a stala se primabalerínou Americal Ballet Theatre, jedné ze dvou zásadních baletních scén USA, hostuje ale také často v zahraničí. Už na počátku kariéry získala mnoho ocenění na mezinárodních soutěžích (Zlatou medaili na mezinárodní baletní soutěži v Moskvě, v Petrohradě první cenu Vaganova-Prix Ballet Competition, na Mezinárodní baletní soutěži v japonské Nagoji ad.) Ztvárnila všechny zásadní titulní role klasického repertoáru (Labutí jezero, Spící krasavice, Louskáček, Don Quijote, Giselle, Oněgin, Romeo a Julie, Manon, Carmen ad.), stejně jako díla z repertoáru George Balanchina, Maurice Béjarta, Williama Forsytha, acho Duata, Uwe Schulze aj.
Jiří Bubeníček tvořil dlouhou dobu nerozlučnou dvojici se svým bratrem Ottou, kdy oba působili v Hamburg Ballet u Johna Neumeiera. V hamburské souboru ztvárnil řadu rolí, z nichž jednou z nejvýznamnějších byla titulní role v Neumeierově baletu Nižinský (2000). Od roku 2006 působí jako první sólista v Semperoper v Drážďanech. Od roku 1999 se věnuje také choreografii, za kterou také získal několik ocenění (v Praze jsou stále k vidění dvě ranější choreografie z roku 2002 v inscenaci Laterny magiky Graffiti). Jako tanečník získal např. cenu Benois de la danse v r. 2002 za roli Armanda Duvala v Dámě s kaméliemi.
V Drážďanech hostuje Polina Semionova: dnes v Bajadéře s Jiřím Bubeníčkem
zprávy
Diskuze
Přidat komentářMOST POPULAR
-
A Canadian Evening at Sadler’s Wells, ruled by Crystal Pite
Reviews -
In Mayerling, Everyone is a Victim. And the Audience Enjoys It Immensely
Reviews -
Tanz im August 2024 – An Archipelago of Corporeal Thoughts
Reports -
Call for papers for the Dance Context Journal 2025: Identities in Dance
News -
Brigittines International Festival 2024 - A Dance Festival with Poetic Ambitions
Reports
Josef Bartos
Thank you for your thoughts. One got stuck in my mind – that passion makes us different from AI. Just yesterday I read…I am a dance critic. I am a member of an endangered species