Vánoční Louskáček z Mariinského divadla
zprávy
„Alina Samova oplývá zralou ženskou krásou, aniž by však zároveň ztrácela hravou jiskřivost a mladičkou svěžest dětství,“ napsali o její roli Kláry v Louskáčkovi The New York Times. „U Shklyarova kritici poukazují na vrcholnou fyzickou sílu a aristokratický šarm propojený s mladistvou vášnivostí,“ dodávají zástupci Baletu v kině.
Inscenace Louskáčka v Mariinském divadle vychází z verze z roku 1934, jak ji tehdy pro první petrohradskou scénu nastudoval choreograf Vasily Vainonen. „Ten je v rámci příběhu o Louskáčkovi označován jako první, kdo Klářina dobrodružství v pohádkové zemi nechal vyústit v pouhý Klářin sen se skokem zpět do reality. Znamenitý choreograf byl známý také tím, že do dětských rolí Kláry a Louskáčka obsazoval dospělé tanečníky. Vainoneho Louskáček patří k vůbec nejvíce oceňovaným jevištním realizacím tohoto nádherného baletu v celé taneční historii. Četné nápady z něho v průběhu 20. století čerpali pro své vlastní nastudování velmistři jako např. Michail Baryšnikov. Co je také na tomto záznamu Louskáčka z Mariinského divadla opěvováno, je dirigent Valerij Gergiiev. Výsostný maestro, který Čajkovského překrásnou hudbu dokázal přednést naživo v prostoru divadla natolik vášnivě, hutně a pestrobarevně, až se mnozí renomovaní baletní recenzenti shodují, že ji lze těžko překonat jakkoli vyšperkovanou hudební nahrávkou,“ uzavírají zástupci Baletu v kině.
Kdy a kde:
7. prosince 2016 – 8. ledna 2017 – záznam
7. 12. Česká Třebová – kino Svět
11. 12. Praha – Bio Oko
11. 12. Hradec Králové – Bio Central
18. 12. Praha – kino Dlabačov
18. 12. Praha – Modřanský biograf
20. 12. Šumperk – kino Oko
20. 12. Uherské Hradiště – kino Hvězda
8. 1. Praha – kino Radotín
Zdroj: Balet v kině
Diskuze
Přidat komentářMOST POPULAR
-
Message from Marianela Núñez on today's International Dance Day
News -
Anne Teresa de Keersmaeker faces accusations of psychological terror of her troupe
News -
Dance Audiences Grow as Dramatic Funding Cuts Arrive – French Spring Season
Reports -
Corps de Ballet Power! Premiere of Overture at the Berlin Staatsoper
Reviews -
New Dance Context Journal 2024 Opens the Topic of Dance in Public Space
News
Josef Bartos
Thank you for your thoughts. One got stuck in my mind – that passion makes us different from AI. Just yesterday I read…I am a dance critic. I am a member of an endangered species