![S I. V. Psotou ve Slovanských tancích, foto: ND Brno](/fileadmin/foto_nezarazene/Psota_Figarova_Slovanske_tance.jpg)
Vystupovala v baletech I. V. Psoty: jako Kolombina v Divadle za bránou a Karnevalu, Panenka ve Vzpouře hraček, sólově ve Slovanských tancích (1938), v prologu k premiéře Romea a Julie (1938), jako Dívka v České svatbě, Panenka v Petruškovi, Šeherezáda, Odetta a Odilie v Labutím jezeře. V poválečné éře byla například Princeznou v Lastuře, Svanildou v Coppélii, Ženou v Symfonii života, Zlou královnou v Labutím jezeře, Dobrou vílou v Popelce, Terezou a Hraběnkou v Plamenech Paříže, Dívkou v Podivuhodném mandarínovi aj. Jako choreografka nastudovala např. Italské capriccio (1952), tance v opeře Piková dáma, Prodaná nevěsta (Brno, rakouský Linec), Rusalka (Linec). V letech 1946–1976 byla pedagožkou brněnské taneční konzervatoře.
![](/fileadmin/foto_nezarazene/Mira_Figarova_obal_monografie.jpg)
Josef Bartos
Thank you for your thoughts. One got stuck in my mind – that passion makes us different from AI. Just yesterday I read…I am a dance critic. I am a member of an endangered species