![Mah Hunt](/fileadmin/foto%20soucasny%20tanec/Mah_Hunt_photo5b.jpg)
Již potřetí byla organizátory Institutu Světelného Designu udělena Cena za nejlepší světelných design. Odborná porota pod vedením švédského světelného designéra Svanta Grogarna předala cenu Pavle Beranové, která vytvořila světelný design k choreografii Nataši Novotné (420PEOPLE) Sacrebleu. Hlavním kritériem poroty nebylo pouze precizní provedení, ale zejména podnětnost světelného designu a jeho kompatibilita s dalšími jevištními prvky. „Ocenili jsme zejména působivou asymetrii světla a dění na jevišti. Inscenace nás též oslovila silným sdělením a imaginativností,” říká Grogarn. V souvislosti se světelným designem porotu upoutala i choreografie Transforma (VerTeDance), která zaujala zejména účinným napojením světla na emoce performerů, a dále technicky čistá práce se světlem v inscenaci Mah Hunt (DOT504), kde světelný design zdařile konvenoval s dynamikou díla a scénickým designem. Organizátoři se shodli, že přínos a smysl ceny je zejména podpořit slibnou a nápaditou realizaci, která ukazuje zajímavá světelná řešení. V minulých letech cenu obdrželi Tomáš Morávek a Jan Komárek. Závěrečná diskuze se zahraničními hosty přinesla pár přínosných podnětů a postřehů o kvalitě českého současného tance. „Byla jsem velice příjemně překvapena návštěvností a přijetím semináře Nové čtení tance, jehož diskuzí se aktivně zúčastnilo nejméně 70 lidí,” říká ředitelka a zakladatelka sdružení SE.S.TA Marie Kinsky, „Zaujala mě také schopnost formulovat a přesnost otázek, se kterými přicházeli čeští kritici a choreografové. Francouzští hosté semináře, Génevieve Vincent a Jean Gaudin, byli strženi energií a intenzitou, které z diskuzí vyvěraly,“ dodává Kinsky. Premiéra tohoto semináře v Praze, kde se u jednoho stolu sešli kritici, historici a choreografové nad otázkami o prvcích choreografické analýzy, upoutala také zahraniční hosty České taneční platformy. Seminář mimo jiné ukázal, že choreografické umění je opravdu živé a může oslovit publikum i mimo okruh běžného diváctva.
![](/fileadmin/foto%20soucasny%20tanec/ctp_head_index.jpg)
DIVADLO | The Theatre | Farma v jeskyni
Mah Hunt | DOT504 | Lenka Vágnerová & Pavel Mašek
REEN | 420PEOPLE | Václav Kuneš
Sacrebleu | 420PEOPLE | Nataša Novotná
Sunyata | Kateřina Stupecká
Transforma | VerTeDance | Maya Lipskem
Void Amongst Humans | Jarek Cemerek
Nominace na cenu Tanečník | Tanečnice roku: (v abecedním pořadí)
Jarek Cemerek | Void Amongst Humans
Martina Lacová | Transforma | VerTeDance + between a rock and a hard place | ME-SA
Pavel Mašek | Mah Hunt, Perfektní den | DOT504
Milan Odstrčil | REEN | 420PEOPLE
Patricie Poráková | DIVADLO | The Theatre | Farma v jeskyni
Pořadí Ceny diváka:
Mah Hunt, REEN, Void Amongst Humans, Side Effects, Sacrebleu, Sunyata, Divadlo / The Theatre, Umíněnost ztracených, between a rock and a hard place, Perfektní den aneb Mr. Gluteus Maximus, Hádej, kolik je hvězd, Exkurze s Helgou, Transforma, Grooves
Pavla Beranová
Po absolvování roční pracovní stáže v Theatres de Nimes (FR) začala pracovat v pražském Divadle Archa, kde dodnes působí jako externí technik a světelný designér. Podílela se však také na projektech v divadle Kolowrat, v experimentálním prostoru NoD, v divadle Ponec nebo ve filharmonii Hradec Králové. V letech 2004–2006 byla světelným designérem italské taneční skupiny Off-ouro a i v současnosti spolupracuje s choreografy v oblasti současného tance. Dlouhodobě se zabývá světlem v architektuře. Na podzim roku 2009 absolvovala stáž v pařížském studiu světelného designu Odile Soudant, kde měla možnost pracovat na jednom z výstavních projektů Jeana Nouvela. Zdroj: ČTP
Josef Bartos
Thank you for your thoughts. One got stuck in my mind – that passion makes us different from AI. Just yesterday I read…I am a dance critic. I am a member of an endangered species