![Zpěvy noci - Miroslav Hajn a Aneta Voleská, foto: Jaromír Svoboda, Archiv Národního divadla](/fileadmin/foto_nezarazene/Miroslav_Hajn_Anna_Voleska_Zpevy_noci.jpg)
Narodil se 10. května 1960 v Kolíně nad Labem. V roce 1980 absolvoval Taneční konzervatoř Praha a v roce 1981 stáž na Leningradském státním tanečním učilišti A. J. Vaganovové. Od roku 1980 působil jako člen (od 1988 sólista) baletu Národního divadla Praha. Ztvárnil dramatické a ostře konturované postavy, např. Banqua v Macbethovi (1984), titulní roli ve Spartakovi (1989), Hilariona v Giselle (1991). Poté jeho kariéru předčasně ukončil úraz. Na celostátní baletní soutěži v Brně v roce 1979 získal 2. cenu. Od roku 1990 působil jako pedagog Taneční konzervatoře Praha. V Národním divadle Praha spolupracoval na inscenacích Marná opatrnost a Polovecké tance, které měly premiéru v sezoně 2001/2002 a v sezoně 2003/2004 na inscenacích Šťastná sedma, Koncert a moll a Bolero.
Zdroj: Český taneční slovník, Archiv Národního divadla
Josef Bartos
Thank you for your thoughts. One got stuck in my mind – that passion makes us different from AI. Just yesterday I read…I am a dance critic. I am a member of an endangered species