Zemřela dlouholetá sólistka Laterny magiky Marcela Černačová
zprávy
Scénář Baletománie šitý na tělo udělal z „Marcelky“ jednu z nejoblíbenějších postav inscenace a mezi publikem téměř zlidověly nenapodobitelnou dikcí pronášené „hlášky“ o baletním umění. Objevila se také v komponovaném programu Rodinné album, kde ztvárnila postavu uklízečky v choreografii Through Nana´s Eyes Itzika Galiliho. Ten uváděl balet Národního divadle v letech 2004–2007. Marcela Černačová se narodila 18. října 1940 v Českých Budějovicích. V roce 1961 absolvoval na pražské taneční konzervatoři. Po studiích se stala členkou brněnského baletu (1961–1965), posléze tančila s Baletem Praha, předchůdcem Pražského komorního baletu (1965–1970). Byla sólistkou plzeňského baletu (1971–1974) a v roce 1974 přešla jako sólistka do souboru Laterny magiky, kde tančila až do konce aktivní kariéry a ještě dlouho zde působila jako baletní mistryně a pedagožka. Byla tanečnicí s bezpečnou technikou, výraznou mimikou a komediálním talentem. Z rolí: Schovanka v Plesu kadetů (Brno 1965), Uvaděčka v Nedbalkách (Balet Praha 1965), Stařena v Pia Fraus (Pražský komorní balet 1977), titulní role ve Viktorce (1972), Čertice v Čertu na vsi (1974), v Laterně magice např. Dora a Travička v Pražském karnevalu Václava Kašlíka (1974), Venuše v Kouzelném cirkusu (1977), titulní role ve Sněhové královně (1978) a mnoho dalších. Pro Českou televizi natočila mj. s Borisem Rösnerem hlavní role tanečního zpracování Bolera Maurice Ravela v choreografii Erny Březinové (1987). V menších tanečních rolích se objevila např. v televizních filmech Jonáš II. aneb Jak je důležité míti Melicharovou (1988) nebo Bílá kočička (1979). „Památku Marcely Černačové se chystáme uctít představením Kouzelný cirkus 8. května, které jí věnujeme,“ dodává šéf Laterny magiky Zdeněk Prokeš.
Diskuze
Přidat komentářMOST POPULAR
-
Message from Marianela Núñez on today's International Dance Day
News -
Anne Teresa de Keersmaeker faces accusations of psychological terror of her troupe
News -
Dance Audiences Grow as Dramatic Funding Cuts Arrive – French Spring Season
Reports -
Corps de Ballet Power! Premiere of Overture at the Berlin Staatsoper
Reviews -
New Dance Context Journal 2024 Opens the Topic of Dance in Public Space
News
Josef Bartos
Thank you for your thoughts. One got stuck in my mind – that passion makes us different from AI. Just yesterday I read…I am a dance critic. I am a member of an endangered species