Ve dnech 23. až 26. února 2012 proběhne v Drážďanech jubilejní desátá Německá taneční platforma (Tanzplatform Deutschland), přední festival současného tance v Německu. Velká většina představení se odehraje v prostorách uměleckého centra Hellerau, místa, které je možná více než kterékoli jiné divadlo v Německu synonymem pro inovace a pohyb. Právě zde před více než sto lety založil Émile Jaques-Dalcroze svou školu rytmiky, Adolphe Appia vytvořil prototyp otevřené scény, Alexander von Salzmann vyvinul svůj převratný a legendární systém jevištního svícení a Heinrich Tessenow navrhl působivou architekturu, vycházející z nápaditého využití rovnováhy a symetrie. Na rozdíl od předchozích let není program Německé taneční platformy 2012 určen pouze porotou festivalu. Jeho spolupořadatelé vůbec poprvé oslovili také některé soubory s mezinárodním renomé, jako jsou například The Forsythe Company, Constanza Macras / Dorky Park, Meg Stuart / Damaged Goods nebo Sasha Waltz & Guests, které patří mezi nejuznávanější a nejvlivnější představitele německého tanečního divadla. Porotou vybraných deset choreografií potom tvoří pestrý průřez téměř všemi styly a formáty, jež současná německá taneční scéna nabízí. Dalších deset choreografů potom dostane příležitost předvést svou práci v rámci nově uvedených “Pitching sessions”. Součástí doprovodného programu je také další novinka, premiéra složená z choreografií Williama Forsythe v podání tanečníků Semperoper Ballett. Návštěvníkům se tak jednak otevírá možnost navštívit světoznámou Semperoper, současně s tím jde také o krok ze strany pořadatelů, jak dále rozšířit žánrovou nabídku festivalu o balet. Německá taneční platforma je nejvýznačnější fórum současného tance v Německu. Od roku 1994 přináší každé dva roky přehled aktuálních trendů a novinek na německé taneční scéně. Zdroj: www.tanzplattform2012.de
Německá taneční platforma je za dveřmi
zprávy
Diskuze
Přidat komentářMOST POPULAR
-
A Canadian Evening at Sadler’s Wells, ruled by Crystal Pite
Reviews -
In Mayerling, Everyone is a Victim. And the Audience Enjoys It Immensely
Reviews -
Tanz im August 2024 – An Archipelago of Corporeal Thoughts
Reports -
Call for papers for the Dance Context Journal 2025: Identities in Dance
News -
Brigittines International Festival 2024 - A Dance Festival with Poetic Ambitions
Reports
Josef Bartos
Thank you for your thoughts. One got stuck in my mind – that passion makes us different from AI. Just yesterday I read…I am a dance critic. I am a member of an endangered species