„Pro Malou scénu DJKT si Libor Vaculík vybral neotřelou předlohu a rozhodl se provést zdánlivě nemožné, totiž převést do taneční podoby Strindbergovu Slečnu Julii. Dílo, které se v době svého vzniku, tedy v roce 1888, stalo manifestem nového směru, naturalismu. Příběh milostného vzplanutí urozené slečny a jejího sluhy končící sebevraždou hlavní hrdinky, byl ve své době považován za velmi kontroverzní,“ vysvětlují zástupci DJKT.
„Převedení tohoto dramatu do taneční podoby je pro mne, jako pro tvůrce, obrovskou výzvou! Samotný děj se dá krásně zhustit, ale spíš než na popisné vyprávění se soustředím na psychologii postav,“ prozrazuje choreograf, který si k dokreslení příběhu vybral hudbu lotyšského skladatele Pēterise Vaskse, z jehož skladeb vytváří Petr Malásek hudební koláž. „Jeho hudba je nesmírně citová, intimní a výbušná. Myslím, že spojení soudobé klasické hudby výborně funguje s vizuální podobou inscenace, která ctí dobu vzniku díla,“ vysvětluje.
V titulní roli Slečny Julie se představí Jarmila Dycková, roli kuchařky Kristiny alternují Kristýna Piechaczková a Kristýna Potužníková, Jeana tančí hostující Marek Lhotský, v menší roli hraběte účinkuje tanečník Jiří Žalud. „Od začátku mi bylo jasné, že Slečnou Julií bude Jarmila Dycková, je tvárná, umí dobře dělat klasiku i můj styl. Představitele sluhy Jeana jsem hledal tak, aby typově odpovídal roli a aby dobře vypadal,“ říká Libor Vaculík.
Zdroj: DJKT
Josef Bartos
Thank you for your thoughts. One got stuck in my mind – that passion makes us different from AI. Just yesterday I read…I am a dance critic. I am a member of an endangered species