Angažmá získal nejdříve v Českých Budějovicích, kde ztvárnil například roli Václava v Bachčisarajské fontáně. Poté mezi lety 1959 až 1961 působil v Liberci jako sólista. Svou taneční kariéru pokračoval v Plzni, kde tančil Prince v Šípkové Růžence a v Brně. V roce 1964 se přidal k souboru Balet Praha Pavla Šmoka a Luboše Ogouna. V tomto úspěšném tělese působil, když připočítáme i léta, které část souboru strávila v Basileji, až do roku 1973 a ztvárnil zde mnohé fyzicky i výrazově náročné role. Jmenujme například Letce v Hirošimě, mužský part v Listech důvěrných či titulní roli v Podivuhodném mandarínovi. Po návratu do Čech strávil osm let v na prknech ostravského divadla, kde byl později mezi lety 1990 až 1992 šéfem baletu a inscenoval zde Odysseu či Petrušku. V 90. letech také působil v Pražském komorním baletu jako baletní mistr.
V roce 2014 obdržel Petr Koželuh cenu Thálie za celoživotní přínos v kategorii balet.
Oslavenci přejeme všechno nejlepší a mnoho zdraví a radosti do dalších let!
Zdroje:
HOLEŇOVÁ, Jana (ed.). Český taneční slovník: tanec, balet, pantomima. Vyd. 1. Praha: Divadelní ústav, 2001, xlii, 381 s. ISBN 80-7008-112-0
http://www.ndm.cz/cz/balet/stranka/47-historie-balet.html
http://www.novinky.cz/kultura/331925-cenu-thalie-za-celozivotni-dilo-si-odnesl-josef-somr.html
http://www.tanecniaktuality.cz/serial-o-baletu-praha-cast-treti/
Autor: Monika Čižmáriková
Josef Bartos
Thank you for your thoughts. One got stuck in my mind – that passion makes us different from AI. Just yesterday I read…I am a dance critic. I am a member of an endangered species